pondělí 26. dubna 2010

Film: Sherlock Holmes

Na tenhle film jsem šel se značnou skepsí, protože mě málokterý akčnák nadchne. Zapomněl jsem ale, že je režisérem Guy Ritchie. Takže si vemte nápaditost a dokonalost jeho kousků Podfu(c)k a Sbal prachy a vypadni, zasaďte je do historického Londýna a máte Sherlocka Holmese. Ritchie ukázal, že umí točit ve velkém. Tentokrát se to neobešlo i bez velkých počítačových efektů, já osobně to teda musel přetrpět, protože mám radši klasické filmové postupy. Ale na druhou stranu: jak jinak chcete natočit rozestavěný Tower bridge? Naštěstí to byly jenom dvě větší scény. (Odpouším i tu loď sjíždějící z doku do Temže) Robert Downey jr. coby Sherlock je prostě dokonalý a jeho charisma prostupuje celým filmem, ale určitě nezastiňuje ostatní. Jude Law, můj oblíbenec, dostal úlohu poněkud suššího (britského) nahrávače, ale i přesto to nebyl žádný páprda, což mě potěšilo. Bohužel film takovéto velikosti se nemůže vyhnout jisté prvoplánovosti, takže přesně víte, jak všechno skončí. Ritchie to akorát zaobalil svým stylem a udělal to zajímavější než kupříkladu Cameron svůj modrý kýč Avatar. Příběh je svižný, vtipný a nápaditý, nikde se nezdržujete a vůbec se nenudíte. Bavili mě všechny ty zpětné vysvětlovačky, komentáře u soubojů, zpomalené zábeřy, brilantní hudba Hanse Zimmera (mimochodem pracoval na ní se svým žákem) a ke všemu všecek ten Londýnský akcent!

Rád bych přestřelil, ale na pětihvězdičkové filmy, tomu přece jen chybí nějaký ten třetí rozměr. 4/5*

Žádné komentáře:

Okomentovat